-
آرشیو :
نسخه بهار 1400 - جلد دوم
-
نوع مقاله :
پژوهشی
-
کد پذیرش :
11322
-
موضوع :
موضوعی تعریف نشده!
-
نویسنده/گان :
محمد امین خزایی
-
کلید واژه :
مسئولیت های اجتماعی، ارزش ویژه برند، شرکت هواپیمایی.
-
Title :
The study on the effects of corporate social responsibilities (CSR) on Iranian airlines brand equity
-
Abstract :
Today, the aviation industry has a great impact on the economic, social, cultural and political scopes of each country due to the scale and dispersion of its services. As the most important part of transportation, which is itself a major factor in the development of any economic program, Airlines work as a pivot of the industry, in a highly competitive and dynamic environment. The growing trend of the global aviation industry and the growing growth of airlines in the Persian Gulf region as well as large investments the development of infrastructure in this region shows the importance of the role of these companies. This article tries to provide solutions for development in this industry by examining the impact of corporate social responsibilities (CSR) on the brand equity of Iranian airlines.
-
key words :
corporate social responsibilities, brand equity, airline
-
مراجع :
[1] شاه حسینی، محمد علی و سعید عربلوی مقدم(1395)،مسئولیت اجتماعی شرکتی رویکردی جامع،انتشارات دانشگاه تهران، چاپ اول.
[2] مشبکی، اصغر،فرشاد صادقیانی و ایوب صادقیانی (1394)، ارزش ویژه ی برند با رویکردی به بازار ایران،انتشارات باز اریابی، چاپ اول.
[3] هوشمند، مهدی(1390)،"بررسی تاثیر توجه به مسئولیت اجتماعی شرکت ها بر ارزش ویژه ی برند".پایان نامه کارشناسی ارشد MBA،دانشکده ی علوم انسانی و اجتماعی ، دانشگاه تبریز.
[4] اسماعیل پور، مجید و صاحبه برجویی (1395). تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت و تصویر شرکت بر ارزش ویژه ی برند، فصلنامه علمی – پژوهشی تحقیقات بازاریابی نوین، سال ششم،شماره بیست، 94-79.
[5] تقی زاده، هوشنگ،غلامرضا سلطانی فسقندیس و عبدالحسین شکری(1393). بررسی مقایسه ای شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از منظر مسئولیت های اجتماعی با رویکرد کارول، فصلنامه مطالعات جامعه شناسی،سال ششم،شماره بیست و سوم، 44-29.
[6] Selvarajh, tharmaraj,jayraman munusamy,Shankar cheliah and sivamuragan pandian(2011),An empirical study on corporate social responsibility in Malaysian aviation industry, African journal of business management,6,2919-2930.
[7] Andeson, Christopher and Patrick jabkowski (2013), CSR reporting in the airline industry, master thesis. Lund University.
[8] Anttila ,Timo and annika kretzschmar(2010),Application of CSR program in the airline industry, Bachelor's thesis,Saimaa University of applied sciences.
[9] Melo ,Tiago (2010),effects of corporate social responsibility on brand value, Bachelor's thesis,Salmanca University.
[10] Burt, R.S. (1976). "Interpretational Confounding of Unobserved Variables in Structural Equation Models", Sociological Methods and Research.
[11] Gallagher, D., Ting, L., Palmer, A. (2008). "A Journey into the Unknown: Taking the Fear out of Structural Equation Modeling with AMOS for the First-Timer User", The Marketing Review255-275.
- صفحات : 1-12
-
دانلود فایل
( 306.87 KB )